Manyjak ARO Praha

Ladoga Trophy 2008


Ladoga Trophy, jak možná víte, je náročný závod s mezinárodní účastí v délce přes 1000 km okolo Ladožského jezera v Rusku. Start je 2.6., v cíli bychom měli být 8.6.2008.
    Vzhledem k vysoké náročnosti závodu jsme se v letošním roce přihlásili (pro nasbírání zkušeností) do kategorie Grand Tourism se dvěma vozy ARO: ARO 328 a doprovodným ARO 246. Zde můžete sledovat závod "den po dni", včetně mapy s aktuální pozicí.




Průběh závodu



8. června 2008

15.00 - jsme v Polsku a stále ještě jedeme směr domov ...
20.00 - A už jsme doma, obě auta i obě posádky dorazily do Čech, posádky na rozdíl od vozidel ve zdraví ... :o)


7. června 2008

Je poledne a už jsme v Litvě. Tyč bohužel nevydržela kvalitu ruských silnic a rozpadla se, tak pokračujeme dál na laně. Ještě že běží motor a oba posilovače fungují. Alespoň to brzdí a zatáčí :o). Dneska bychom se chtěli dostat na kraj Polska ...


6. června 2008

Tak jsme dosáhli nejsevernějšího bodu Ladožského jezera. Balíme, zapřaháme 328ku na tyč a vyrážíme k domovu. I když jsme závod nedokončili, alespoň objedeme celé jezero.
Balíme a jedeme domů ...


5. června 2008

Tak a je to tady. Jeli jsme se podívat, jak soutěží speciály, a zatímco 246ka normálně dojela, u 328ky nevydržela poloosa a do věčných lovišť se odebral i zbývající naviják. Cestou zpátky pro změnu zapadla 246tka a při vyprošťování nevydržela 328ka - při přílišném namáhání zadní nápravy (o 4x4 si můžeme nechat jenom zdát) lupnul zadní vývod z převodovky. Tak jsme zůstali uprostřed ruské pustiny.
   Je po poledni, 246tka je venku z bahna a snažíme se dotáhnout 328ku někam na cestu ...
   Jsou skoro 4 hodiny, 328ka je na silnici. I když dostala 246tka hodně zabrat, zatím je celkem v pořádku. Zvažujeme nástup na zpáteční cestu, i když možná by stálo zato zítra ještě trošku pokoukat. Jak se dopravíme do česka zatím není jasné, možná na tyči, možná použijeme poloosu z druhého auta a pojedeme na předek ...


4. června 2008

Včera večer jsme měli trochu času na nějakou tu údržbu. Zadní naviják přesunuli dopředu a vyměnili ho za spáleného bratříčka, porovnali spojovačku, která skoro nepřežila setkání s pařezem schovaným v dunách. Na dnes je plánován přesun výletem, tak doufáme, že se z toho nestane zase celonoční vyprošťování :o). Zatím krásně svítí sluníčko a při tom je celkem chládek.


3. června 2008

Jsme na stejném tábořišti jako včera. Dnes je na programu závod na pláži a v dunách, rychlostní zkoušky jsou dlouhé kolem kilometru. Je zataženo a na koupání to opravdu není :o). Pokoupání v jezeře ...


2. června 2008

Je ráno 8.09 a my jsme se konečně dostali z bahenní pasti. Technika je ještě použitelná, ale my, po téměř 24 hodinách bez spánku a v blátě, už míň. Bezprostředně po návratu do kempu jsme se museli bahnem obaleným ARem přesunout do 120 km vzdáleného startu dalších etap. V tuto chvíli jsme již 35 hodin na nohou. Chvíle odpočinku ...


1. června 2008

Počasí je zatím opravdu letní, jsme v pohodě. Auta jsou zatím v pořádku. Včera probíhal přesun do kempu č. 1. Jeli jsme po opravdu mizerné silnici cca 180 km, pak vedla část trasy lesy nedaleko Mechvaza. Na noční orientační závod, který byl cca 50 km dlouhý jsme nebyli připuštěni, protože jsme při chybě v navigaci zmeškali start :o(.
   A tady jedna fotografie ARO 328 z kategorie GRAND TOURISM ... "Bláto na výletě :o)"    Před polednem se situace s technikou změnila. Výlet k majáku na Ladožském jezeře (trasa dlouhá 10 km bez přesunu) se proměnila v souboj s bahnem. Ukroutili jsme pravou poloosu a hned nato nevydržel a shořel motor předního navijáku ... poloosu jsme vyměnili uprostřed bažin, což se zdálo nepochopitelné i zdejším drsňákům :o). Teď je 21.25, stále ještě jsme zapadlí v blátě v lese a nevypadá to na výrazné zlepšení.


31. května 2008

Tak jsme konečně, v poledne ruského času (tj. v 11 SEČ letního) odstartovali.
   A tady jsou alespoň dvě fotky ze startu ...foto1 a foto2.


30. května 2008

Na hranice s uskem jsme dorazili kolem 1.00 ráno. Odbavení bylo opravdu krušné ... Víc jak osm hodin čekání a konečně vyrážíme směr Sankt Peterburg ... Ruskou harnici jsme překročili na N¨56 55' 52,6" E 27 53' 52,1" přechod Nesten - Gavry.
   Je 17,54 a konečně jsme dorazili na místo ... Další kolo papírování, poplatků a nedorozumění je za námi. Registraci se nám i přes velké zpoždění podařilo absolvovat.


29. května 2008

V 0.45 se ukládáme se ke spánku v lesíku v Polsku po absolvování cca 400 km. Na hlavní porci kilometrů se chystáme hned brzy po ránu. Zatím je vše v pořádku, drží technika i posádky :o). (Souřadnice N 51 15' 11,5" E 18 43' 14,9")
   Ráno vyrážíme na cestu. Cestování přes Polsko je opravdu zážitek. Přejíždíme hranice do Litvy a kolem 18.00 frčíme do Lotyšska.


28. května 2008

Po neuvěřitelné anabázi s konečným získáním víz vyrážíme z Prahy v 17.00, sice o den později, ale přece.




© 2004 AUTA DO TERENU, webdesign: Charlie