Manyjak ARO Praha

UKRAJINA 2005 - 28.9 - 9.10 - Deník expedice





28.9
   Vyrážíme na Ukrajinu ve složení Vejr - Aro 243, Manyjak s Matějem - Aro 324, Ropák s Evženem - Nissan Patrol GR a Roman - Nissan Patrol GR. Hned v Mirošovicích končí jízda mojeho Ara pro vážnou poruchu motoru. Odstavuji auto u motorestu, sjednávám odtah a přesedám do Ara k Manyjakovi. Po cestě ještě ladíme elektroinstalaci na Romanově Patrolu, špatně zapojené CB. Hranici na Slovensko přejíždíme ve Starém Hrozenkově, pokračujeme ve směru Žilina, Poprad, Prešov. Přespáváme v lese u Michalovců.
29.9
   Přijíždíme na hranice v Užgorodě a začíná show. Ropákův Patrol má vyrezlé číslo rámu - to prochází celkem v pohodě, u Manyjaka nacházejí celníci vzduchovou pistoli a u Romana 500$ které nenapsal do celní deklarace. Končí to zabavováním, čtyřhodinovým sepisováním protokolů a cestou na policejní stanici. Nakonec odjíždíme do Iršavy k Evženovým rodičům.
30.9
   Měníme peníze na černém trhu a jedeme na Koločavu. Silnice se postupně horší, nakonec jedeme jen po štěrku. Z Koločavy jedeme směrem na Konsomolskoje kde máme sraz s expedicí Patrol teamu ze severních Čech ve složení 2x španěl, 3x GR a Aro M461 Jedeme už za tmy a deště a začíná pravý offroad - tou cestou snad neprojede ani Zil. Postupně zapadáme, přicházejí ke slovu navijáky. Patroláci nám jedou naproti taky zapadají. Přitom na mapě je tato silnice značená jako silnice druhé třídy ! Kolem půlnoci dorážíme do kempu u Čornoje vody.
1.10
   Ráno jedeme na poloniny. Řídím a při stoupání na hřeben nám odchází zadní diferenciál na Aru. Jsou vylámané zuby na talíři a hrušce. Jsme na pěkném místě tak zůstáváme na noc.Jsme 1266 vysoko a je tu pěkný výhled. Loučí se s námi Roman, má málo času a tak si chce zajezdit s Patrol teamem. Večer z vysílačky slyšíme že Tydýtovi s M461 taky odešel zadní diferenciál a na jednom Patrolu servopumpa. Nezbývá nám nic jiného než se další den pokusit sehnat náhradní díly.
2.10
   Jedeme na předek, na zadku jsme museli sundat kardan a vyndat poloosu.. Nejdřív trochu bloudíme po vesnicích, potom pokračujeme do Rumunska. V předním náhonu to rachtá ale jedeme celkem bez problémů.Odbavení na hranici ve Vinogradivu proběhlo za 20 minut v pohodě a s úsměvem. Nemůžeme najít místo na spaní a tak nakonec spíme na poli mezi kukuřicí.
3.10
   Projíždíme Satu Mare a Baja Mare kde nacházíme servis a prodejnu náhradních dílů na Ara. Nakupujeme vše potřebné i pro Tydíta a patroláky, diferenciál nám opravují v servisu. Mají trochu svérázné technologické postupy hlavně při montáži ložisek. Snad to bude dobré. Večer jedeme zpět na Ukrajinu. Na hranicích máme tentokrát potíže s Rumuny kteří po nás chtějí zaplatit pokutu 100 € za to že nemáme dálniční známku. Po hodině vyjednávání nám dávají 2 známky za 10 € a pokračujeme dál. Ukrajinci na celnici jsou v pohodě.Setkáváme se s Tomášem a předáváme jim náhradní díly. Daří se nám navázat spojení CB z Iršavy na Koločavu, na vzdálenost cca 60 km.Přespáváme u Evžena.
4.10
   Ráno obhlížíme tržiště a obdivujeme úzkokolejku. Po obědě jedeme do hor nad Iršavou. Lesní cesty jsou hodnotné. Jezdíme ve velkých náklonech, hodně kamenů. Večer končíme pod skálou v oblasti zvané Začarovaná dolina.
5.10
   Cesta dál do hor se mění na hustej trial v kamenech, Patrol si sedá na nášlap a práh. Hodně drsný ježdění. Děláme cestu, páčíme balvany. Jedeme dál do hor směrem na Svaljavu. Při průjezdu bažinou narážím na balvan který Ropák nadzvedl Patrolem. Pěkná rána. Zapadám ještě jednou při pokusu najít si lepší stopu. Na cestách jsou hluboký koleje od Zilů. Potkáváme Ukrajinské dřevaře s náklaďáky Gaz. Pěkný ale nechtěl bych je živit. Večer se vracíme do Iršavy.
6.10
   Celkem plonkovej den, Evžen má nějaký jednání na úřadech tak alespoň řádíme s Patrolem po okolí. Potkáváme se s Romanem kterej míří domů.
7.10
   Jedeme k hranicím ale zbývá dost času a tak to bereme horami nad Mukačevem směrem na sever. Užíváme si. Dobrej terén, nádherný lesy. Vyjíždíme auty až na skálu Velikij kameň. Dál se cesta kroutí horami, jedeme převážně na severovýchod. K večeru vyjíždíme na silnici, tankujeme za poslední hrivny a jedeme na přechod Malyj Bereznyj - Ubla. Při odbavení kompletní prohlídka, musíme vyložit veškerej náklad a odevzdat kanystr s naftou. Ve tmě a husté mlze jedeme na Duklu.
8.10
   Dolíváme olej do redukční převodovky která začíná hučet a vibrovat. Prohlížíme si Dukelský průsmyk, památník, tanky a letadla na podstavcích. Po poledni vyrážíme k domovu. Na spodku auta něco hučí a vibruje, nemůžeme najít co. Jedeme trasou přes Tatry, je pěkné počasí a těšíme se na pěkný výhled. Při zastávce na Štrbském plese zjišťujeme že zase odešel zadní diferenciál. Sundáváme kardan a dál pokračujeme zase na předek. Ten kupodivu drží a tak po půlnoci dorážíme do Prahy.

Celkem najeto 2320 km , spotřebováno cca 320 l nafty

Vejr


















© 2004 AUTA DO TERENU, webdesign: Charlie