Manyjak ARO Praha

Hyundai Off Road Day 2006




Slíbil jsem, že se podrobněji vrátím k Hyundai Off Road Day 2006. S mírným odstupem, ale konečně se k tomu dostávám.

Přihláška
V nějakém jiném tématu jsem zde už popisoval složité přihlašování na akci. Mluvčí Hyundai své slovo ale dodržela, pozvánku jsem nakonec dostal.

Vyrážíme
Jako spolujezdec se mnou jel kamarád Honza. K offroadům má docela blízko, provozuje autoservis specializovaný na 4x4 auta, hlavně ARO. Spolujezdec, který nevidí itinerář prvně v životě, je určitě výhoda. Na akci jsem přezul z 18" na 17" s trochu terénější gumou (viz téma Nová Santa & 16" disky). Žádnou jinou přípravu jsem nedělal a jinou výbavu nevezl. Snad jen chuť si tuto sobotu pořádně užít.

Příjezd
Vyrážíme z domova v půl sedmé a po 170 km přijíždíme do místa startu, obce Rabí. Organizátoři vytvořili na velké louce parking pro posádky. V prostorných stanech bylo přichystané občerstvení - párečky přišly docela k chuti. Při registraci jsme obdrželi číslo posádky, v našem případě 4a, itinerář, score kartu a další propozice. Itinerář byl udělaný velice pečlivě. Kilometráž od posledního stanoviště, textový popis místa (křižovatka, odbočení na polní cestu za kravínem apod.) a navíc malá foto situace s vyznačeným směrem další jízdy. Dalo se podle toho jet úplně v pohodě. Čas před startem bylo možné využít na přichystaných atrakcích (půjčování RC modelů aut, suché lyže, střelba ze vzduchovky).

Před startem
Celkem se účastnilo 64 posádek (80 byla kapacita). Organizátoři připravili 4 různé tratě, označené a, b, c, d. Startovalo se od 10,00. Po pěti minutách vyjížděly vždy čtyři posádky (1a, 1b, 1c a 1d).
Nesoutěží se na čas. Důležité budou jenom nasbírané body z plnění úkolů.

Start
S číslem 4a startujeme v 10,15. Na startu fasujeme okénkem sáčky se svačinou a vyrážíme. Itinerář obsahoval pět etap, celkem jsme najeli asi 90 km. Celý den jsme jezdili v okolí Rabí. Částečně po okreskách, zpevněných polních cestách i vyloženě prašných cestách. Nechtěl jsem rozbít auto, ani nikoho zabít. Vesnice projíždíme cca do 60 km/h. Mimo vesnice ale pouštím Santu, ať ukáže co umí. Nepřijeli jsme přeci na výlet, ale chcem si to pořádně užít. Auto se chová skvěle. V místech s šotolinou nebo drobným kamínkem se dají projíždět zatáčky s lehkým skluzem všech kol. Paráda.
Etapy byly odděleny čtyřmi stanovišti. Na každém jsme plnili 2 úkoly a dostali jeden test (ten se odevzdával až v cíli, na stanovištích jsme se tím nezdržovali). První etapa trasy a) byla poměrně dlouhá.
Do prvního stanoviště jsme najeli asi 40 km. První úkol byla střelba lukem na terč. Sportovní luk jsem držel v ruce poprvé, ze třech šípů se slušně trefuji jen jednou. Honza je podstaně lepší, naštěstí se počítá nejlepší výsledek z posádky. Druhou disciplínou je trial. Nepříliš obtížná trať vyznačená mlíkem by byla docela vydařená, kdyby trochu zapršelo a nejela se na suchu. Jeli se 2 okruhy s časovým limitem 10 minut. Za 5 minut máme splněno a jedeme dál.
Druhé stanoviště bylo v zatopeném lomu. První úkolem byl sjezd na kladce po laně zavěšeném nad jezírkem (viz foto). Super. Druhý úkol byl taky zajímavý. Museli jsme na nafukovacím "člunu" (viz foto) dopádlovat přes jezírko, obeplout bójku a zpět. Počítal se čas, tady jsme docela zabodovali.
Třetí kontrolní bod. Já jdu střílet z brokovnice na plastové holuby. Brokovnici držím v ruce poprvé. Z pěti ran trefuji pouze jednou. Škoda, body budou chybět. Honza nastupuje na bungeerunning (běh na gumovém laně). Podává podstatně lepší výkon než já ve střelbě. Však na to má taky figuru.
Přejíždíme k poslednímu stanovišti. Během přesunu příjemné zpestření - brod. Každý měl na výběr. Mohl jet přes můstek (do 2,5 t) nebo vedle můstku brodem. Není co řešit. První průjezd zkusmo, dno bylo v dobrém stavu. Celkem projíždím brod třikrát + jednou na zpátečku (viz foto).
Čtvrtý stanoviště bylo taky povedený. První úkol - průjezd vytyčené travnaté trati motokárou na čas. Druhý úkol byla jízda dvou okruhů po motokrosové trati u Sušice. Nádhera, pro mě vrchol dne. Kdyby zapršelo, bylo by to úplně super a hlavně bych pořádně využil gumy s off vzorkem. Takhle jsme museli bláto spíš vyhledávat. Trať rozhodně nebyla přehnaně těžká, stálý náhon 4x4 jsem vůbec zapínat nemusel.
Také zde, stejně jako na předchozích stanovištích, si vyzvedáváme test a poslední etapou přijíždíme do cíle.

Cíl
Podle plánu organizátorů měli posádky dojíždět do cíle mezi 15. a 17. hodinou. Přijíždíme do cíle v 13,30 jako druzí, asi minutku za Terracanem, který tuším startoval v první vlně, tedy 15 minut před námi. Hoši asi jeli docela drsně, protože jednak ztratili přední SPZ (tu naštěstí našla jiná posádka na trati) - jak je dobré, mít značky přitažené šroubkama, druhak rozmlátili plastové výplně obou předních podběhů. Jinými slovy, zajeli jsme nejlepší čas. Jak jsem už psal, na čas se nejelo, podstatné byly body z kontrolních stanovišť. Stejně jsme z toho ale měli dobrý pocit.
Zasedli jsme pod stanové přístřešky a natlačili nafasované bagety a taky šnicly, které nám přibalily starostlivé maminy.
Čekal nás poslední úkol. Vyplňování testů nasbíraných v průběhu dne. Testy byly celkem 4 (znalosti o značce Hyundai, určování vlajek, určování autorů slavných citátů, znalost nových dopravních předpisů) + 1 křížovka. Dost jsme se u vyplňování zapotili. Nakonec se ale ukázalo, že právě testy nám přinesly důležité bodíky do celkového hodnocení.

Volné odpoledne
Další program pokračoval až v 17 hod. na hradu Rabí. Využili jsme čas a zajeli na rozhlednu Svatobor u Sušice (840 m.n.m.), super výhled, krásná stavba. Potom jsme s Honzou ještě stihli prohlídku hradu Velhartice. Oboje můžu doporučit jako dobrý výletní tip.

Vyhodnocení, závěr
V 17 hodin přicházíme na hrad Rabí, kde je naplánován závěrečný raut a vyhlášení výsledků. Catering pro cca 200 lidí fungoval perfektně - pochvala. Před vyhlášením výsledků jsme stihli i prohlídku hradu s průvodkyní.
Vyhlášení, stejně jako celý program již od rána, moderovala tisková mluvčí Hyundai spolu s technickým ředitelem. Řidiči jednotlivých posádek byli postupně vyvoláváni a obdrželi pamětní diplom za účast na akci. Několik účastníků navrhovalo organizátorům, aby příští akci udělali v zimě, na sněhu. Mluvčí z toho byla docela zaskočená. Pokud by to vyšlo, tak by to určitě byla ještě větší bomba.
Potom se vyhlašovali tři nejlepší posádky. Třetí místo obsadila posádka 8a s 527 body. Dostali pohár a docela slušné ceny. Na druhém místě dojela posádka 1b s 559 body. Řidič dostává o trochu větší pohár a větší ceny. Vyhlašuje se vítězná posádka. Moderátorka oznamuje, že na prvním místě s 577 body dojela posádka 4a !!! Honza se na mě podívá a říká, "ty vole, to snad ne". Jdeme si pro ceny, fotíme se s technickým ředitelem. Furt tomu nemůžeme uvěřit.

Technický ředitel oznámil, že všichni účastníci mají 10% slevu na díly, které při akci případně poškodili. Sympatické. Akce končí, posádky se rozjíždějí domů.

Pár fotek z akce najdete zde v Albumu: http://www.hyundaiclub.net/album_cat.php?cat_id=9. Další stovky fotek jsou vystaveny na webu profesionálního fotografa, který akci dokumentoval: http://www.fotosolar.cz/HyundaiOffRoadDay2006/index.htm.

Co říct na závěr? Výborně zorganizovaná akce, skvěle jsme se bavili celý den, počasí naprosto ideální. Takže díky Hyundai Motor CZ, a za rok určitě na viděnou.

Marty



© 2004 AUTA DO TERENU, webdesign: Charlie