Manyjak ARO Praha

Aro show & off road festival

Rok opět uplynul neskutečnou rychlostí,a tak se všichni příznivci a nadšenci offroudové zábavy mohli znovu sejít na již tradičním 5. ročníku aro show a off road festival.Snad by člověk ani nechtěl uvěřit tomu,že první show byla téměř jen klubovým setkáním a nyní se stala největší offroudovou akcí letošního roku.Oficiální zahájení bylo naplánované na odpolední hodiny pátečního dne 8. 9. 2006.Ovšem první nedočkavci se začínali sjíždět již ve čtvrteční den.

Myslím,že asi každého překvapilo již tradiční lidové vstupné 150-, Kč - auto bez ohledu na množství pasažérů ve voze,diváci platili 50-, Kč na hlavu a ten,kdo se dopravil vozidlem ARO musel mít samozřejmě lehkou protekci-zaplatil pouze100-, Kč .I přes to,že se mezi lidmi šířily neoficiální informace o tom,že má být akce zrušena-blaf,přijelo mnoho aut a ještě více lidiček.

Na páteční večer byla naplánována první disciplína v podobě orientačního závodu.Vzhledem k bodovému systému a vysokým cenám pokut se ke startu dostavila necelá třicítka vozů řízena střízlivými závodníky.Ten,kdo zrovna neměl touhu závodit,mohl shlédnout pomocí dataprojektoru filmečky z předchozích ročníků,poslechnout si hudbu, pokecat o všem možném i nemožném, nebo se propíjet do sobotního dne, který už byl na soutěže pestrý. Jezdily se klasické triály, neucmrndni – spolujezdec má v ruce půllitr plný vody a úkolem posádky je dovést co nejvíce obsahu skleničky skrze trialovou trať, kdo vylil nejméně vyhrál.

Pak navazoval nejpomalejší a divácky velice zajímavý nejrychlejší výjezd do kopce, zakončený ostrou hranou, na které snad úplně všichni testovali, co všechno může na autě prasknout po dokončení efektního skoku. Jeden z letců si dokonce vyzkoušel po excelentním skoku i vystřelení airbagu. Ještěže byl připoután, a tak se nic dramatického nestalo. Naštěstí téměř všichni měli off vozy bez tohoto moderního zařízení. Další velice adrenalinovou disciplínou byl rychlý průjezd bahnitou pasáží, podél rybníčka, ke kterému se muselo sjet přes 40 stupňů prudké klesání dlouhé asi 10 m. Naštěstí nikdo nehodil boudu. Sklouznout se po střeše přímo do vody, by asi nebylo zrovna nejpříjemnější.

Pravé offroadové řádění začalo ovšem někdy kolem jedné hodiny ranní nedělního rána. Na akci bylo přivezené exklusivní auto - ARO V8 BRUTALE. Bohužel majitelé nedokázali zprovoznit brzdy, a tak i přes rčení, že brzdy jsou pro sraby, se opravdu Aro nedalo projet. Když už se s ním nedalo jezdit, tak se dalo alespoň nastartovat. Po zažehnutí osmi válců, člověk nechápal, co se děje. Vše v nejbližším okolí začalo rezonovat, ohromný hluk postupně ničil naše uši, z výfuků začaly lítat metrové plameny, ty se rozpálily do ruda a posléze začalo hořet v motorovém prostoru. Opilci opření o kapotu začali pohotově hasit vůz zbytky svých piv, ale to nestačilo, a proto na řadu musel přijít MiniMax. Na autě shořelo pouze pár kabelů a hadiček.

Pak už pomalu následovala neděle a s ní i ukončení 4. ročníku Aro show a off road festival. Někdo si šel ještě volně pojezdit do prostoru, a jiní zase museli trošičku zapracovat na svých vozech, aby se s nimi mohli alespoň přiblížit k domovům.

Akce se opět vydařila, a tak se všichni můžeme těšit na další ročník, tohoto již tradičního setkání.



© 2004 AUTA DO TERENU, webdesign: Charlie